24 februari 2011

Welcome to the Academy Awards

På söndag sänds Oscarsgalan och jag tänker sitta klistrad och faktiskt se den för en gångs skull. Det är många intressanta filmer nominerade och en del yngre skådespelare.
Jesse Eisenberg i The Social Network är ju inte direkt lastgammal och det ska bli kul att se hur han står sig mot Colin Firth (The King's Speech) och Jeff Bridges (True Grit).

Misstänker att True Grit med herr Bridges ligger bra till för en Oscar. Jag har ännu inte sett den själv men enligt utsago från bekantskapskretsen är den väldigt bra. Vet ingen som ångrat det biobesöket.

Inception
med Leonardo DiCaprio är även den nominerad som bästa film. I mitt tycke en otrolig film så den förtjänar ett eget inlägg. Har ni inte sett den så gör det, helst nyss.

Tänkte försöka se The Black Swan då jag är mycket nyfiken på den filmen. Är ju roligare att följa galan om man faktiskt sett de nominerade filmerna! Får hoppas att inte Filip och Fredrik babblar sönder hela sändningen för då blir jag måttligt road.

Mer om galan senare, nu ska jag dricka lite kaffe och vakna till liv!

1 kommentar:

Miriam Öhman sa...

Jag funderar seriöst på att dygna och se det.